Van donderdag 10 tot en met zondag 20 augustus is Scheveningen het decor van het Allianz WK Zeilen. Het WK Zeilen is het grootste zeilevenement (en na de Olympische Spelen ook het meest belangrijke evenement) van de wereld. Ruim 900 ‘boten’, waaronder 160 kitefoilers, uit 85 verschillende landen komen tijdens het evenement in actie. Scheveningen staat hiermee 11 dagen lang in het teken van zeilen. De strandlocatie ten noordoosten Jumpteam is de basis voor het kitefoilen (zie luchtfoto hieronder). Jumpteam is hiermee gastheer voor de kitefoilers, die in de week voor het event geleidelijk ‘binnen zullen druppelen’.
Praktisch info voor leden
Tijdschema deelnemers:
- Vanaf 7 augustus is het officiële locatie voor de kiters open voor de deelnemers, wel zullen al eerder deelnemers bij ons komen trainen en gebruik maken van ons accommodatie.
- Maandag 14 augustus is de eerste wedstrijd dag voor de kitefoilers.
- Zaterdag 19 augustus is de medal race.
Het officiële locatie wordt naast onze accommodatie als een klein dorp gebouwd voor de deelnemers, zie plattegrond hieronder. Daar zullen de deelnemers onder andere hun materiaal opbergen en hun race materiaal laten controleren. Extra toiletten, douches en materiaal spoelmogelijkheden wordt ook in voorzien. De deelnemers zijn, net als vorig jaar tijdens het jeugd WK en het daaropvolgende Test Event, welkom om bij ons kantine eten en drinken te halen. Zeker de pannenkoeken zijn al wereldberoemd bij de deelnemers! De kantine faciliteit zal worden uitgebreid om ervoor te zorgen dat ook de leden aan hun trekken kunnen blijven komen gedurende dit event.
Wel zal deze extra drukte op de club ook wat geduld vragen van onze leden. Het kan voorkomen dat je je kite op een iets andere plek op het strand moet pompen en oplaten dan je gewend bent omdat de kitepark van de WK deelnemers ‘in de weg staat’ of dat met het starten en landen bij de vloedlijn er wat minder ruimte is. Ook kan het voorkomen dat de rij om je pannenkoek of drankje te halen iets langer is dan je gewend bent. Wij staan uiteraard open voor goeie suggesties om dit evenement voor alle partijen zo goed en praktisch mogelijk te laten verlopen.
Tijdens de wedstrijd dagen zullen Beach Marshalls aanwezig zijn om de deelnemers te assisteren veilig (voor hen en voor strandgangers) het water op en af te gaan. Volg de instructies van de Beach Marshalls om bij eventuele drukte aan de vloedlijn de veiligheid van eenieder te kunnen waarborgen
Oproep vrijwilligers, vanaf 7 augustus
Wil je actief deelnemen aan het WK, help dan Jumpteam om een goed gastheer te zijn van dit unieke evenement. Wij zoeken nog vrijwilligers als Beach Marshall om de deelnemers op het strand en aan de vloedlijn te assisteren en VEEL enthousiaste vrijwilligers om ons kantine team te versterken.
De extra kantine vrijwilligers zullen door Jeroen en het kantineteam aangestuurd worden.
Deze werkzaamheden houden onder andere in het helpen bij: de voorbereiding, het maken, het uitserveren, het verkopen van eten en drinken en alles wat daar gedurende de dag bij komt kijken.
Hoe eerder je je aanmeldt, hoe makkelijker het is om tijdig een planning te maken. De kantine vrijwilligers kunnen zich bij Jeroen aanmelden via: kantine@jumpteam.nl. Eventuele vragen kunnen ‘live’ of via dit mailadres worden gesteld. We proberen ook nog spoedig, in ieder geval voor de extra kantine vrijwilligers/geinteresseerden, een informatie/vragen avond te plannen.
De Beach Marhalls zullen door de locatie manager van de organisatie aangestuurd worden. De taken zullen onder andere zijn: elke ochtend de bibs en trackers uitdelen aan de deelnemers, het helpen van de deelnemers bij het oplaten en landen van de kites, het tijdelijk weren van passanten bij de vloedlijn bij het in of uit het water gaan of komen van de deelnemers en het verzamelen van de bibs en trackers aan het eind van de wedstrijddagen.
Ook hier geldt: hoe eerder je je aanmeldt, hoe makkelijker het is om een planning te maken.
De Beach Marshalls vrijwilligers kunnen zich bij Thierry aanmelden: t.schmitter@jumpteam.nl
Elk vrijwilliger zal kleding, eten en drinken voor de dag ontvangen. Registratie en verzekering is geregeld door de organisatie.
Jumpteam rekent op de inzet en medewerking van alle leden. Maak dat dit unieke en ‘once in a life time’ evenement voor ons allen onvergetelijk wordt!!